Lunety: wytrzymałość

Celowniki, montaże, trajektorie, ustawianie

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Jerzy
Właściciel
Właściciel
Posty: 2526
Rejestracja: 2002-11-21, 23:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Grupa: Administratorzy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lunety: wytrzymałość

Postautor: Jerzy » 2003-04-02, 18:29

1) Jaką masz lunetę? Jakie miałeś?
2) Czy wytrzymała 5000 lub więcej strzałów na wiatrówce sprężynowej, i na jakiej?
3) Jeśli rozleciała się to po ilu strzałach i na jakiej wiatrówce? Co konkretnie się rozleciało?
Jerzy


Awatar użytkownika
shakal
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 119
Rejestracja: 2003-03-02, 22:42
Lokalizacja: Gdynia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: shakal » 2003-04-02, 19:04

Jerzy - to dobry pomysł, ale może byś zaczął; ja chętnie bym poznał Twoje opinie /w obu tematach lunet/.
pozdr,

ps. po przeczytaniu możesz ten post wywalić :wink:
..idź złoto do złota - a my Polacy w broni się kochamy..


Jerzy
Właściciel
Właściciel
Posty: 2526
Rejestracja: 2002-11-21, 23:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Grupa: Administratorzy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jerzy » 2003-04-02, 19:12

W tym temacie nie chodzi o opinie ale o konkretne doświadczenia. Ja miałem sporo wiatrówek i jeszcze wiecej lunet , ale często zbyt krótko aby powiedzieć coś o ich wytrzymałości.
Jerzy


Piromarek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 2003-01-26, 19:14
Lokalizacja: Chodzież
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Piromarek » 2003-04-02, 21:01

Czesc.
Ja swoja kupilem na bazarze. Nazywa sie RF3-9x40, nawet nie wiem jaki producent.
Pracowala na Dianie 48gl.
Jedyny mankament to to, ze odkrecily sie soczewki w okularze. Po wykonaniu poprawek silikonem do klejenia akwarium wszystko OK. Wytrzymala kilka pudelek srutu i nadal jest cala. Nie widac sladow pekniecia krzyza i na razie nic nie stuka w srodku :lol:
Natomiast problem mialem z ciagle zsuwajacym sie montazem, gdzie dopiero zamontowanie kolka hamujacego zalatwilo sprawe.

pozdrawiam

Piromarek


Awatar użytkownika
kinemax
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 984
Rejestracja: 2002-12-08, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Bushnell Sportsman 3-9 x32 i Simmons 1,5-5x20

Postautor: kinemax » 2003-04-02, 21:18

na moim XS-B3 podrasowanym do 13J przez JN wytrzymał kilka tysięcy strzałów, a potem wypadła soczewka (tak stwierdzili w serwisie). Po jakimś czasie odzyskałem forsę.

Simmons działa od paru tysięcy i nic się nie dzieje...
Rzeczy są względne; stąd jeśli mówię coś z pewnością, ukazuję swoją głupotę.


Mi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 984
Rejestracja: 2003-01-30, 08:19
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Mi » 2003-04-03, 07:36

Gamo 4X32. Wytrzymała ponad 5000 strzałów , ale oststnio ma dziwną anomalię. Jak przestrzelę ją na jakąś odległośc i strzelam śrutem o ciężarze H&N FT Trophy i powyżej to trzyma ustawienia. Po włożeniu H&N Finale Mach 4,49 lub Hollow Pointa natychmiast się rozregulowuje. Chyba już czas na nią , musi mieć luzy na nastawach. Krzyż cały. Siedzi na Gamo CF 30.


Awatar użytkownika
TZ
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 4417
Rejestracja: 2002-11-30, 08:15
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Status: Offline

Postautor: TZ » 2003-04-03, 10:38

To chyba nie jest idealny sposób na ludzkie bol±czki, takie opisywanie co komu, na jakiej flincie i ile wytrzyma³o.
Po prostu luneta ...ot taki walter 3/9/40 (popularny u nas, choæ trochê dziadowski) na mojej poprzednio posiadanej diance 54 wytrzyma³ z jakie¶ 3-4 ty¶ a i nowemu w³a¶cicielowi s³u¿y nadal po wystrzeleniu drugiego tyle. Czy to ma oznaczaæ, ¿e walter jest „nie gniotsa nie ³amiotsa”??? No w³a¶nie wcale nie !, mojemu kumplowi walter polecia³ po paczce ¶rutów na gamo 440!
Regu³y chyba nie ma? A nawet posiadaj±c oryginalny napis na lunecie „for spring air rifle only” w³a¶ciciel wcale nie jest pewien, ¿e taka luneta uci±gnie te 20 - 30 ty¶. strza³ów.
Nie wiem, czy to na tym forum, czy te¿ na portalu czêstochowskim wyczyta³em, ¿e niejaki MC za³atwi³ bushnell-ka elite na diance 54. Wiêc nawet wydanie kasy na lunetê równej co najmniej samej flincie, jak w cytowanym przypadku niczego nie gwarantuje jak widaæ. A ¿eby jeszcze pogmatwaæ, to jak siê tutaj, na tym forum dowiedzia³em, dampa owszem zapewnia d³u¿sz± ¿ywotno¶æ, ale powoduje te¿ konieczno¶æ permanentnego zerowania lunety przy kolejnych, oddalonych w czasie nawet tylko o 1 tydzieñ strzelaniach (mogê to potwierdziæ z w³asnego do¶wiadczenia, choæ nie wiedzia³em do niedawna, ¿e to mo¿e byæ przez dampê).
Ja z kolei kupi³em sobie bushnellka bannera (fajny wieczorem, bo rozja¶nia), postawi³em na jednoczê¶ciówce na BSA Lightningu, który w sumie ma gumow±, troszkê elastyczn± szynê ..... 450 strza³ów, tak, tak nie ca³a paczka ¶rutów !!! ..... i brzdêk, krzy¿ polecia³ razem z soczewkami a przecie¿ Lightning to raczej ¶redniej mocy flinta (mój 16 J). No nie ma regu³y ! To chyba musi byæ z WNP !

W takim razie mam pytanko do Forum-owiczów:

- gdzie te ruskie wynalazki mo¿na dostaæ (poza warszawskim stadionem s³owiañskim)?
- i czy mo¿na dostaæ taki wynalazek z zoomem x 10 i lepiej? (lubiê waliæ na 50 i widzieæ przestrzeliny)
- a mo¿e Ty Jerzy otworzysz obok figurek FT, smarów, sprê¿yn równie¿ kramik z takimi wynalazkami „made by optic east”? co to czo³giem mo¿na przejechaæ i bêdzie dzia³aæ.

Pozdrawiam,
TZ
PFTA / WKFT


Piotr
Założyciel
Założyciel
Posty: 1495
Rejestracja: 2002-11-15, 16:36
Lokalizacja: W podrozy
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Piotr » 2003-04-03, 12:47

Mi pisze:oststnio ma dziwną anomalię. Jak przestrzelę ją na jakąś odległośc i strzelam śrutem o ciężarze H&N FT Trophy i powyżej to trzyma ustawienia. Po włożeniu H&N Finale Mach 4,49 lub Hollow Pointa natychmiast się rozregulowuje...


Też tak miałem z jakąś lunetką! Chyba z Waltherem 3-9x40.
A propos zaś tego co Jerzy napisał, w szczytowym momencie miałem 2x tyle lunet co karabinków i tylko 1/3 z nich udawała, że jeszcze wytrzymuje.
TZ, VOMZ-y widuję czasem na Allegro - sam stamtąd jednego wyciągnąłem.


Gucio
R.I.P
R.I.P
Posty: 101
Rejestracja: 2003-04-03, 14:38
Grupa: RIP
Status: Offline

Postautor: Gucio » 2003-04-03, 14:52

Mialem lunete Walter 3x9x40. po kilkuset strzalach na Gammo 440, a potem Dianie 54 najpierw odkrecilo sie mocowanie przedniej soczewki a nastepnie w trakcie strzalu poprostu "wyprysnol" caly mechanizm podswietlania. Obecnie dysponuje Bushnelem Elitte 4200 6x24x40 na sztywnym pojedynczym montazu Diany. I chociaz oddalem kilkaset strzalow nie dzieje sie kompletnie nic. Obraz fantastycznie ostry, i zadnego przestawiania sie siatki Mil-dot. Gdyby jednak cos sie stalo (odpukac) producent daje dozywotnia gwarancje, chociaz nie wiem jak to bedzie w praktyce. Czy to prawda ze os lunety powinna byc jak najnizej osi lufy ?


Piotr
Założyciel
Założyciel
Posty: 1495
Rejestracja: 2002-11-15, 16:36
Lokalizacja: W podrozy
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Piotr » 2003-04-03, 16:39

A w ogóle to rekord miałem właśnie z owym Waltherem 3-9x40 bo na HW-50 pękł mi w końcu metalowy tubus tuż przed okularem! Stało się to po około 3000 strzałach!


yaro
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 15065
Rejestracja: 2003-04-03, 17:07
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: yaro » 2003-04-03, 17:17

Co do tych nieco droższych lunet:
miałem Weavera V16 na hw77 i "dampie", kilka tys. śrutu i nic sie nie dzieje nadal
teraz Leupold Vari-X III, też kilka tys. peletek i nic sie nie dzieje, tym razem było kilka montaży: "dampa", dwuczęściowy i teraz jednoczęściowy z kompensacją opadu.

Działają wyśmienicie, obraz jest w porządku, nie mam im specjalnie nic do zarzucenia. Mogę śmiało polecić.
Ostatnio zmieniony 2003-04-06, 20:02 przez yaro, łącznie zmieniany 1 raz.


Jerzy
Właściciel
Właściciel
Posty: 2526
Rejestracja: 2002-11-21, 23:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Grupa: Administratorzy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jerzy » 2003-04-03, 17:24

TZ pisze:W takim razie mam pytanko do Forum-owiczów:

- gdzie te ruskie wynalazki można dostać (poza warszawskim stadionem słowiańskim)?
- i czy można dostać taki wynalazek z zoomem x 10 i lepiej? (lubię walić na 50 i widzieć przestrzeliny)
- a może Ty Jerzy otworzysz obok figurek FT, smarów, sprężyn również kramik z takimi wynalazkami „made by optic east”? co to czołgiem można przejechać i będzie działać.


Kupuje się na bazarach lub z importu prywatnego.
Rosjanie robią mało zoomów, jest jeden Vomz 2-10x40 i kilka różnych 3-9x40
A ja bym i może pohandlował ruskimi lunetkami gdyby było skąd je brać
Jerzy


Awatar użytkownika
Fred
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5401
Rejestracja: 2002-11-22, 07:07
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Fred » 2003-04-03, 17:35

No to ja tez.
Kupilem sobie przed rokiem Simaluxa - firma nieznana i jakos z ciezkim sercem wydalem troche kasy na ten sprzet. Jest to Simalux Gold 6-24x50 z wysokimi wiezami i Mil Dot' em. Na poczatku zamontowalem ja na 7,5 J i bylo OK. Potem przenioslem na 17 J i po wystrzelaniu kilku tysiecy srutow dalej wyglada OK. Raz spadla mi z 1,5 metra na podloge razem z karabinem dokladnie na obiektyw, wyrywajac w parciecie duza dziore. Pot mnie zalal i stwierdzilem, ze ostrosc da sie po tym upadku nastawic dopiero od 12 metrow a nie od 9 jak wczesniej. Wyslalem do producenta i ten zrobil wszystko jak trzeba (na gwarancji). Albo trafilem na dobry egzemplarz albo ta firma jest naprawde Ok i miesci sie w przyzwoitych granicach cenowych.
Mimo , ze mialem okazje wymienic ja juz nie raz na cos innego "firmowego" zostalem przy niej - moze to sentyment???

A , ze pisalem o tym , ze 7,5 Joula to sie nie smiejcie ale zajomy zalatwil w ten sposob swojego Zaissa na HW97k w tej slabej wersji.
Mimo, ze sprzed kosztowal prawie 1000 Euronow to poprzestawialy sie bebechy przy tej slabiznie.
Co prawda dostal w zamian nowa - ale nie montowal juz na wiatrowce :-)

A ze przy okazji , to postuluje o nowy tema OPTYKA -
bedzie latwiej znalesc posty z tym dosc ciekawym zagadnieniem


Awatar użytkownika
Marek (wemar)
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 12407
Rejestracja: 2003-03-12, 00:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marek (wemar) » 2003-04-03, 18:14

Fred napisał:
A ze przy okazji , to postuluje o nowy temat OPTYKA -
bedzie latwiej znalesc posty z tym dosc ciekawym zagadnieniem


Popieram Freda !!! Nie myślę jednak o temacie ale o nowym dziale. Jak widać z opisów na jedną wiatrówkę przypada czasem kilka lunet :wink: . "Wiatrówki" mamy a optyka grzęźnie między pytaniami o śrut pistoletów a jakimiś pomysłami na wyciory :lol: . Jak popatrzeć na forum, to co kilka dni pojawiają się nowe mutacje pytania "...jaką lunetę ...?" Te dwa tematy Jerzego, zaraz też ugrzęzną w "historii" albo nowe posty odejdą od tematu pierwotnego.
Nie jest ważne czym strzelasz, ważne byś miał/a z tego radość.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 2002-11-21, 21:26
Lokalizacja: pl
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Krzysiek » 2003-04-03, 20:29

Bushnell Sportsman 3-9x40 na dwuczesciowym montazu GAMO na Dianie 48 u mnie wytrzymal jakies 8 paczek srutu ( 4 tys peletek) potem nie wiem , bo poszedl do ludzi.
Obecnie Leupold Vari-X 3-9x33 EFR - bardzo lekki i jasny jak na ta srednice na HW 90 cal .22 FAC na jednoczesciowej dampie przezyl bez perturbacji kilka tys sztuk pelletek - teraz czeka na jakis nowy zakup ( producent zaje dozywotnia gwarancje).
BSA S10 ...a strzelec ze mnie zaden, juz lepszy jest Bin Laden 8-)



Wróć do „Optyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości